AddPro bäst i Sverige – igen och igen!

AddPro är bäst i Sverige 2016 gällande leverans av IT-konsulttjänster enligt Radar Groups stora årliga leverantörskvalitetsgranskning i Sverige. 650 kunder har intervjuats och 127 olika leverantörer har utvärderats av Sveriges företag och organisationer och de rankar AddPro som det absolut bästa företaget inom detta område på att skapa värde till sina kunder!

I början av varje år genomför Radar Ecosystem Specialist (www.radareco.se) en större undersökning gällande kundupplevda värden och kvalitet. I år deltog över 650 svenska verksamheter i att bedöma sina leverantörer.

Leverantörskvalitet Sverige 2016 är den största och bredaste undersökningen gällande kundnöjdhet och upplevd kvalitet hos Sveriges IT-leverantörer. Undersökningen fokuserar fyra olika specialistområden: Konsulttjänster, Infrastruktur & Drift, Verksamhetsnära IT och Användarnära IT. Undersökningen vänder sig till företagsledningar och IT-beslutsfattare runt levererad kundnöjdhet.

AddPro har rankats högst i Sverige 2016 av kunderna inom området Konsulttjänster och det är tredje gången på fyra år som AddPro kniper första platsen i någon av de fyra kategorierna.

– Vi är otroligt glada och stolta över att Sveriges företag och organisationer värdesätter och uppskattar det arbete vi utför! Vi arbetar långsiktigt med alla våra uppdrag och vi har implementerat en metodik som är väl förankrad i både vår egen organisation och våra kunders organisationer. Detta är det bästa kvitto vi kan få på att vi är på rätt väg och det sporrar oss att springa ännu fortare på marknaden men det finns många fler som behöver kvalificerade råd om hur de ska ta sina respektive verksamheter vidare med hjälp av IT-lösningar för att stärka sin egen konkurrenskraft säger Nicklas Persson, VD på AddPro.

– Under 2015 påbörjade vi en mycket spännande resa där vi transfererar hela AddPros verksamhet      och personal från att agera som en IT-partner till att agera som våra kunders affärspartner. Vi har alltid tekniken i bottenplattan av vår leverans men vårt huvudsakliga uppdrag till våra kunder är att hjälpa dem stärka sin konkurrenskraft på sina respektive marknader. Det gör vi såklart med hjälp av IT men vi sitter allt oftare med i diskussionerna med våra kunders företagsledning och VD för att hjälpa till med kunskapen om hur IT-lösningar kan bidra till företagens lönsamhet och försäljningsutveckling och det är en otroligt spännande utveckling och resa! Vi är övertygade om att detta har spelat in i kundernas utvärderingar i denna undersökning vilket gör det extra kul fortsätter Nicklas Persson.